SCENARIUSZ SPOTKANIA Z GRUPĄ V.
ZABAWY ZE SMOKIEM Grupa 4- latki
Osoba prowadząca: I. Mildner
Realizując z czterolatkami tematykę związaną z Krakowem zaprosiłam do wspólnej zabawy dzieci z innej grupy.
Cel ogólny: tworzenie atmosfery i warunków do podejmowania przez dzieci zabaw twórczych, opowiadanie własnymi słowami znanych bajek, czy opowiadań, powtarzanie za nauczycielką krótkich, rytmicznych tekstów, udział w zabawach ze śpiewem, ilustrowanie piosenki ruchem, odnoszenie się z szacunkiem do rówieśników.
PRZEBIEG:
I. Zagadka obrazkowa „Z kim będziemy się bawić”? -dzieci składają z części obrazek smoka( praca indywidualna)
II. Zaproszenie do zabawy ruchowej przy piosence pt. ”Taniec smoków” -dzieci otrzymują opaski na głowę z sylwetą smoka
O, jak przyjemnie i jak wesoło ze smokiem tańczy się /klaszczemy/ Raz nóżka lewa, raz nóżka prawa do przodu, do tyłu i raz, dwa, trzy!
Dzieci dobierają się parami i ustawiają się w kole, twarzą do siebie. Przy powtórzeniu zabawy dzieci tworzące zewnętrzne koło, przesuwają się w lewą stronę zmieniając partnera.
III. W. Badalska „ Ballada o uprzejmym rycerzu” -ilustrowana scenką smoczej jamy Nawiązanie do legendy o Wawelskim smoku poprzez pytanie : -z czym kojarzy wam się ta bajka ?- zachęcenie dzieci do swobodnego wypowiadania się.
IV. Wspólne opowiadanie legendy o Wawelskim smoku -dzieci siedzą w kole, przekazują sobie pluszowego smoka i dopowiadają ciąg dalszy rozpoczętego opowiadania przez nauczyciela.
V. Taniec z chustami „Stylizowany krakowiak ”wg. B.Strauss
VI. Zabawa sprawnościowa „ Wyścig smoków” Dzieci podzielone na 2-3 grupy, ustawione w rzędach, pluszowe smoki wędrują z rąk do rąk nad głowami. Ostatni uczestnik biegnie ze smokiem do „Smoczej jamy” ,aby go ukryć. W trakcie zabawy dzieci recytują wierszyk : Pada, pada deszcz chlupu, chlupu, chlup Biegnie sobie smok tupu, tupu, tup.
VII. Kolorowanie sylwety smoka wg. własnej inwencji. Opracowała: Iwona Mildner
|